You are currently viewing Wycieczka do Dobczyc

Wycieczka do Dobczyc

W tym roku świętowanie Dnia Dziecka rozpoczęliśmy już dzień wcześniej. Wybraliśmy się na wycieczkę do Dobczyc – na ruiny zamku i do pobliskiego skansenu.
Pierwszą atrakcją były lody na rynku. Po słodkim przystanku udaliśmy się pod bramę główną, a następnie przeszliśmy ścieżką widokową tuż nad malowniczym jeziorem Dobczyckim.
Na dziedzińcu zamku czekała już na nas pani przewodnik, która pięknie opowiadała o zamku, jego historii, królu tam mieszkającym oraz o różnych legendach z nim związanych, m.in. o skarbach ukrytych w murach zamku. Przeszliśmy po wszystkich pomieszczeniach, m.in. po sali hutniczej czy kaplicy zamkowej. Kolejno, zwiedzaliśmy skansen – przypomnieliśmy sobie zadania różnych zawodów, tj. szewc, pszczelarz czy kowal. Przeszliśmy przez wozownię, kurnik i chatę mieszkalną.

Nie obyło się bez sesji zdjęciowych. To był dzień pełen wrażeń, który wywołał ogrom zachwytów, entuzjazmu i radości naszych przedszkolaków 🙂